Digital marketing to bardzo szerokie pojęcie. W zakres tych działań wchodzą zarówno płatne kampanie reklamowe, jak i social media, e-mail marketing czy pozycjonowanie. Właściciele firm często skupiają się wyłącznie na jednej technice – jest to zazwyczaj SEO. Jednak aby działania okazały się skuteczne, warto wesprzeć swoją strategię pozycjonowania także innymi działaniami. Nieoceniona w tej sytuacji będzie agencja digital marketingowa, która dzięki temu, że zatrudnia szereg specjalistów, będzie w stanie pomóc nam we wdrożeniu do swojej strategii różnych technik marketingu online.
Czym jest SEO?
Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję. Warto więc, by SEO zajął się ktoś, kto posiada wiedzę we wszystkich tych obszarach. Niestety rzadko zdarza się, że ktoś posiada doświadczenie w tak różnych dziedzinach. Rozwiązaniem jest jednak agencja digital marketingowa posiadająca zespół zgranych fachowców, którzy wspólnie pracować będą nad sukcesem pozycjonowania.
Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.
Wsparcie w postaci strategii SEM
Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click).
Postaw na lokalność
Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:
- niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
- 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
- niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.
Dlaczego potrzebujesz SEO?
- Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
- Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
- Utrzymuje ruch na stronie.
- W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
- Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego.
- Pozwala wyprzedzić działania konkurencji.
- Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
- Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
- Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
- Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.
Wnioski
Jak widzisz, pozycjonowanie jest niezbędnym elementem Twojej strategii marketingowej. Jest to jednak dość skomplikowany proces, dlatego przydatna będzie w tym zakresie pomoc specjalistów. Agencja digital marketingowa to najlepsze wsparcie w zakresie działań marketingu online. Nie tylko dobierze odpowiednią strategię do potrzeb danej strony, ale także będzie w stanie odpowiednio wdrożyć określone działania i sprawi, że Twoja marka szybko osiągnie sukces.