Digital marketing to bardzo szerokie pojęcie. W zakres tych działań wchodzą zarówno płatne kampanie reklamowe, jak i social media, e-mail marketing czy pozycjonowanie. Właściciele firm często skupiają się wyłącznie na jednej technice – jest to zazwyczaj SEO. Jednak aby działania okazały się skuteczne, warto wesprzeć swoją strategię pozycjonowania także innymi działaniami. Nieoceniona w tej sytuacji będzie agencja digital marketingowa, która dzięki temu, że zatrudnia szereg specjalistów, będzie w stanie pomóc nam we wdrożeniu do swojej strategii różnych technik marketingu online.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję. Warto więc, by SEO zajął się ktoś, kto posiada wiedzę we wszystkich tych obszarach. Niestety rzadko zdarza się, że ktoś posiada doświadczenie w tak różnych dziedzinach. Rozwiązaniem jest jednak agencja digital marketingowa posiadająca zespół zgranych fachowców, którzy wspólnie pracować będą nad sukcesem pozycjonowania.

 

Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.

Wsparcie w postaci strategii SEM

Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click). 

Postaw na lokalność

Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:

 

  • niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
  • 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
  • niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.

Dlaczego potrzebujesz SEO?

  1. Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
  2. Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
  3. Utrzymuje ruch na stronie.
  4. W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
  5. Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego. 
  6. Pozwala wyprzedzić działania konkurencji. 
  7. Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
  8. Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
  9. Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
  10. Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.

Wnioski

Jak widzisz, pozycjonowanie jest niezbędnym elementem Twojej strategii marketingowej. Jest to jednak dość skomplikowany proces, dlatego przydatna będzie w tym zakresie pomoc specjalistów. Agencja digital marketingowa to najlepsze wsparcie w zakresie działań marketingu online. Nie tylko dobierze odpowiednią strategię do potrzeb danej strony, ale także będzie w stanie odpowiednio wdrożyć określone działania i sprawi, że Twoja marka szybko osiągnie sukces.