Budowanie widoczności w wyszukiwarce jest fundamentem strategii marketingowej każdej współczesnej marki. Wysoka pozycja w Google gwarantuje bowiem napływ nowych klientów i zapewnia świetnie wyniki sprzedażowe. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek stają się coraz bardziej popularne. Efekty, jakie pozwala osiągnąć ta strategia, to doskonały sposób na rozwój biznesu online. Okazuje się jednak, że jej wdrożenie jest dość wymagającym i czasochłonnym procesem. Przyjrzyjmy się zatem elementom sprawiającym, że pozycjonowanie jest działaniem długoterminowym.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych mających na celu generowanie pozytywnych wrażeń odbiorców przy jednoczesnym uwzględnianiu wytycznych wyszukiwarek. Aby jednak lepiej zrozumieć, dlaczego pozycjonowanie zajmuje tyle czasu, warto przyjrzeć się poszczególnym metodom, z których składa się ta strategia.

Techniki pozycjonerskie, które warto znać

Jednym z wielu czynników wpływających na czas pozycjonowania stron internetowych jest mnogość technik wchodzących w skład tej strategii. Oto metody, których wdrożenie okazać się może dość czasochłonnym przedsięwzięciem:

  • optymalizacja treści – stworzenie wartościowych artykułów, które uwzględniają oczekiwania i preferencje grupy docelowych odbiorców zabiera dużo czasu. Dobranie właściwych technik i przeprowadzenie dokładnych badań konsumenckich zająć może nawet kilka tygodni;
  • budowanie linków – pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł przysporzyć może wielu problemów. Kontakt z innymi twórcami i rozszerzanie swojego profilu łączy może zająć więcej czasu, niż mogłoby się wydawać;
  • techniczne SEO – jednym z elementów, których optymalizacja trwa najdłużej, jest dbałość o techniczne aspekty witryny, takie jak szybkość ładowania, wersja mobilna, jakość metadanych czy struktura nawigacji;
  • badanie rynku – analiza konkurencji, badanie słów kluczowych, ocena stanu witryny i jakości treści to jedne z najbardziej czasochłonnych części strategii pozycjonowania stron internetowych.

Ile trwa pozycjonowanie?

Jak już wspomniano, pozycjonowanie to bardzo złożona strategia. Nic więc dziwnego, że wdrożenie jej do swojego planu marketingowego jest niezwykle wymagającym i czasochłonnym zadaniem. Na pierwsze efekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nierzadko czekać trzeba nawet kilka miesięcy. Niemniej jednak warto zaangażować się w ten proces lub zlecić go zewnętrznej firmie SEO, gdyż okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki.